Mehmet Bülent Deniz, kartlarda biriken puanların genellikle 31 Aralık'ta silindiğini belirtti ve şu ifadeleri kullandı:
"Tüketiciler uzun süre sadakat göstererek puan biriktiriyor, ancak yıl sonu itibarıyla bu puanlar geçersiz hale geliyor. Bu durum, ne etik ne de tüketici dostu bir uygulamadır. Vatandaşlarımızın hak kaybı yaşamaması adına biriktirdikleri puanları en kısa sürede kullanmalarını öneriyoruz."
KREDİ KARTI PUANLARINDA DA SORUN YAŞANACAK
Deniz, kredi kartlarında biriken puanların da yılsonu itibarıyla silineceğini dile getirdi. Tüketiciler, bu haklarını kaybetmemek için yıl sonundan önce harekete geçmeleri konusunda uyarıldı.
"SADAKAT KARTLARINI KULLANIN"
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü, sadakat kartlarının tüketicilere çeşitli avantajlar sunduğunu, ancak puanların belirli bir süre içinde kullanılması gerektiğini belirterek bunun risk taşıdığını ifade etti. Güllü, "Tüketicilerin biriken puanlarını yıl sonunu beklemeden harcamaları önemlidir. Bu, olası kayıpların önlenmesi adına kritik bir adımdır" diye konuştu.
SİLİNEN PUANLAR İÇİN HAKEM HEYETİNE BAŞVURMA İMKANI
İbrahim Güllü, silinen puanların geri alınabilmesi için tüketicilerin hakem heyetlerine başvuruda bulunabileceğini hatırlattı. Ayrıca, alışverişlerde biriken puanların değerlendirilmesinin hak kaybını engelleyeceğini vurguladı.