Milyonlarca aracın sahibi için hayatı kolaylaştıracak önemli bir gelişme yaşandı. Artık plaka işlemleri için notere gitmeye ihtiyaç olmayacak. Yeni düzenleme ile plaka yenileme ve kayıp plaka başvurusu gibi işlemler tamamen e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebilecek.


Resmi Gazete'de yayınlanan yeni yönetmelik sayesinde plaka işlemlerinde önemli bir dönüşüm yaşandı. Daha öncesinde noterlerde gerçekleştirilen bu işlemler, artık tamamen dijital platforma aktarılmış durumda. Bu sayede hem vatandaşlar uzun beklemeler ve bürokratik engellerden kurtulmuş oldu hem de noterlerin üzerindeki iş yükü hafifledi.


ARTIK NOTERE GİTMEYE GEREK YOK

Yeni sisteme göre, kaybolan veya yenilemesi gereken plaka için artık notere gitmeye gerek kalmıyor. Vatandaşlar, e-Devlet üzerinden kolay bir şekilde başvuru yapabilecekler. Sistem üzerinden plaka basım talep belgesi oluşturulacak, iletişim bilgileri güncellenebilecek ve araca ait özet tescil bilgileri raporu alınabilecek.


ÖNCEDEN NE YAPILIYORDU?

Eski sistemde, kaybolan plaka için öncelikle notere gidilmesi, ardından Trafik Şube Müdürlüğü'ne gidilerek gerekli belgelerin onaylatılması gerekiyordu. Son aşamada ise Şoförler Odası'na başvurarak yeni plaka almak gerekiyordu. Bu zahmetli süreç, yeni düzenleme ile birlikte sona ermiş oldu.