Yörsan'ın Yeniden Doğuşu: Ekonomi ve İstihdamda Önemli Adımlar

Balıkesir'in Susurluk ilçesinde 1984 yılında faaliyetlerine başlayan ve Türkiye'nin ilk beyaz peynir fabrikası olarak tanınan Yörsan, 2020 yılında iflas ederek birçok çalışanının işsiz kalmasına yol açtı.

2022 yılında Matlı Şirketler Grubu'na geçiş yaparak, yaklaşık 1,5 milyar liralık yatırımla yeniden yapılanan firma, doğrudan 550 kişiyi istihdam etmesinin yanı sıra yüzlerce üreticiye de destek vermeye başladı.

Türkiye genelinde günlük 320 ton süt ürünü işleyerek, toplamda 1000 ton kapasiteli işletme, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Irak ve Türkmenistan’a ihracata başlamasıyla, markaya uluslararası pazarda ilgi artırdı. Firma, bu yılı 800 bin dolarlık ihracatla tamamlama hedefindeyken, 2025 yılında 4 milyon dolarlık dış satış yapmayı planlıyor.

Yeni İstihdam Fırsatları

Yeni yatırımlarla birlikte, gelecek yıl istihdam sayısını 1000'e çıkarmayı hedefleyen Yörsan, iflas sürecinde süt hayvanlarını kesime gönderen üreticilere ahırlarında yeniden hayvan yetiştirme imkanı sunarak bölge ekonomisine katkı sağladı.

Matlı Şirketler Grubu ve Bursa Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, Yörsan'ın 60 yıl öncesine dayanan bir Anadolu hikayesi olduğunu belirtti.

Yörsan'ın yabancı bir grup tarafından alındıktan sonra yaşadığı çöküşe dikkat çeken Matlı, "Bizim kökenimiz tarım ve hayvancılık üzerine. O bölgenin bir parçası olmaktan dolayı Yörsan’ı bünyemize katmayı başardık. Bu sayede, gıda sektöründeki ekosistemimizi tamamlayarak Susurluk ve çevre ekonomisini yeniden canlandırmaya başladık." dedi.

İlklerin Fabrikası

Matlı, iki kişiyle yeniden başlattıkları süreçte şu an 550 çalışanları bulunduğunu belirterek, "Altı ay içerisinde istihdam sayımızın 1000’in üzerine çıkacağını öngörüyoruz. Günlük 320 ton süt işleniyor ve kısa süre içinde 1,5 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirildi. Yörsan, çalışanların ve üreticilerin güldüğü, öz güvenimizin yeniden kazandığı Matlı için bir gurur kaynağı oldu. İhracat gerçekleştirmeye de başladık, şu an 6 ülkeye ürün gönderimimiz var ve yakında ABD'ye de başlamayı planlıyoruz. Yerel ürünlerimizi hem yakın, hem de uzak coğrafyayla buluşturarak Yörsan, peynir ve diğer ürünleriyle 'ilklerin fabrikası' kimliği taşıyor."

Yörsan'ın yeniden tarih yazacağına inandığını ifade eden Matlı, "Zorluklarla karşılaştık, ancak her akşam başımızı yastığa koyduğumuzda ülke ekonomisine katkıda bulunmanın mutluluğu bizim için her şeyden önemli." şeklinde konuştu.

Çiftlik ve Eğitim Faaliyetleri

Matlı, sözleşmeli üretimin önemini vurgularken, "2 büyük çiftliğimiz mevcut. Kendi personelimizi eğiterek, hayvancılıkla uğraşanlara da eğitim veriyoruz. Bu ekosistem içerisinde damızlık merkezlerimizle daha verimli hayvanlarla üreticilerin maliyetleri artırmadan gelir elde etmesi için gerekli altyapıyı oluşturuyoruz." dedi.

Sosyal sorumluluk projelerine önem verdiklerini vurgulayan Matlı, özellikle kadın çiftçileri destekleyici projelere imza attıklarını da sözlerine ekledi. "Ülkemize, coğrafyamıza güveniyoruz. Bu bölgede gıda kültürü çok önemlidir. Biz de gıda sektörünün milli boyutta gelişimi için üzerimize düşeni yapıyoruz. Yörsan'ı daha üst seviyelere taşımak amacıyla Susurluk'tan başlayan hikayenin, 2025-2026 yıllarında Anadolu’nun farklı şehirlerinde devam edeceğini ümit ediyoruz. Yörsan, gerçek bir gıda hikayesi olarak daha da büyüyerek yoluna devam edecek ve bu şirket sadece Susurluk'un değil, ülkenin şirketidir."