Bir dönemin sembol markası olan Esprit, ekonomik baskılara daha fazla dayanamayarak iflasını açıkladı. Ünlü Hollywood yıldızı Gwyneth Paltrow'un reklam yüzü olduğu kampanyalarla akıllarda yer edinen bu marka, 90'lı yılların moda trendlerini etkileyen önemli bir isimdi. Ancak değişen tüketici davranışları, artan maliyetler ve genel perakende sektörü krizleri, Esprit'i olumsuz etkiledi.
1968 yılında San Francisco'da kurulan ve özellikle 80'ler ve 90'larda genç nesil arasında büyük bir popülariteye ulaşan Esprit, New York'taki iflas başvurusunda 3 milyon dolardan fazla borç taşıdığını duyurdu. Şirket, Şubat 2023'te ABD'deki büyük dönüşüm girişimi çerçevesinde açtığı 38 bin metrekarelik Manhattan merkezini de kapatacağını bildirdi. Ancak artan maliyetler ve olumsuz ekonomik koşullar, firmanın yeniden yapılanma planlarını hayata geçirememesine neden oldu.
ÇALIŞANLARIN YARISI İŞSİZ KALDI
Esprit'in ABD operasyonlarından sorumlu COO'su Tony Strippoli, şirketin mali zorluklarının, özellikle Avrupa’daki faaliyetlerden kaynaklanan derinleştiğini ifade etti. Strippoli, "Tasarım veya markamızda bir sorun yoktu. Asıl mesele, artan maliyetler ve Avrupa pazarındaki olumsuz durumlardı" şeklinde konuştu. Daily Mail'in haberine göre, Esprit bu yıl Manhattan'daki genel merkezinde çalışan sayısını 115'ten 50'ye düşürmek zorunda kaldı.
160 MAĞAZASI KAPANDI
ABD'deki fiziksel mağazalarını 2012 yılında kapatan marka, Avrupa'daki varlığını sürdürmeye çalışmıştı. Ancak bu yıl Almanya, Belçika ve İsviçre'de toplam 160 mağaza kapılarını kapatarak faaliyetlerine son verdi. Esprit'in çevrimiçi mağazası da yeniden tasarım çalışmaları nedeniyle geçici olarak kapatıldı.