Kaliforniya'nın Fontana kentinde faaliyet gösteren KAL Freight, yaklaşık 10 kredi kuruluşuna olan borçlarını ödeyememesi gerekçesiyle Houston’daki Güney Teksas Bölgesi ABD İflas Mahkemesi’ne resmi başvuruda bulundu. Şirketin varlık ve borçlarının 100 milyon ile 500 milyon dolar arasında olduğu belirtilirken, borçların yaklaşık 313 milyon dolarlık kısmının iflas öncesi elde edildiği kaydedildi.


DİĞER ŞİRKETLERİ ÜZERİNDE HACİZ UYGULANDI

KAL Freight’in sahibi Kalvinder Singh'e ait üç Kanada şirketi, Big Rig Trailers & Leasing Inc., Big Rig Tires & Services Inc. ve Big Rig Partz Inc., 21 Haziran 2024 tarihinde Kanada İflas ve Ödeme Güçlüğü Yasası çerçevesinde haciz altına alındı. Kanada’daki bu davaların, KAL Freight’in ABD'deki iflas sürecine doğrudan bir etkisi olmayacağı bildirildi.


BORÇ İÇİNDE ÇIRPINIYOR

KAL Freight’in en büyük teminatsız alacaklıları arasında, CIMC Reefer Trailer Inc.’e olan 12,7 milyon dolar borç, Shayla S. Davis Cain Law Office’e 3 milyon dolar borç ve diğer alacaklılarla birlikte toplamda milyonlarca dolarlık borç bulunuyor.


PANDEMİ VE HATALI STRATEJİ FELAKETİ GETİRDİ

2014 yılında kurulan ve 2020 yılında başka nakliye firmalarıyla birleştikten sonra büyüyen KAL Freight, pandemi süresince artan talebi karşılamak amacıyla büyük kamyon ve römork yatırımlarında bulunmuştu. Fakat salgının etkilerinin azalmasıyla, şirket aşırı borç yükü nedeniyle mali sıkıntılar yaşamaya başladı. Bu süreçte KAL Partz, KVL Tires ve KAL Aviation gibi girişimlerin başarısız hale gelmesi, şirketin kârlılığını daha da düşürdü.

YENİDEN DİRENME ÇABASI İÇİNDE

Şirket, Bölüm 11 kapsamında faaliyetlerini yeniden düzenlemeyi ve nakit akışını sağlamlaştırmayı hedefliyor. KAL Partz ve KVL Tires iştiraklerini tasfiye etmeyi planlayan şirket, kalan operasyonlarıyla faaliyetlerine devam etmeyi amaçlıyor.

KAL Freight’in iflas süreci, lojistik sektöründe büyük bir etki yaratırken, şirketin yeniden yapılandırma sürecinin gelişimi merakla takip ediliyor.